אור הגנוז

היישוב שלנו

אור הגנוז

 

יקב אור הגנוז הינו חלק ממערך שלם של ישוב קטן למרגלות הר מרון, סמוך לציונו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, אשר בו חיה קהילה חרדית ייחודית – "אור הגנוז". המיוחד בישוב הוא הרעיון בשבילו קם – להגיע ליעוד חברתי היכול לקרב את העולם לחיי חברה מתוקנים, לרפא את החברה ולהביא אותה לאורח חיים חיובי ומתוקן.

"כל חברה יהודית אמיתית מבוססת על גמילות חסדים". ייחודו של הישוב ´אור הגנוז´ על פני כל קהילה טובה אחרת הוא בשאיפה לקיים בו את העיקרון המובא בספר הזוהר הקדוש  הידוע בשם "כנישתא חדא" – (קבוצה אחת) שפירושו: אם ימצא בישראל מניין אנשים, ויקיימו חיי חברה של אהבה אמיתית מיד תבוא, וברחמים גמורים, הגאולה השלמה. (על-פי הוגה רעיון הישוב הרב יהודה לייב אשלג זצוק"ל הנקרא "בעל הסולם"). "אהבה" אינה מחשבה או רגש סתמי שהאדם חש, אלא הביטוי שלה במעשים – בחיי נתינה לזולת, מסביב לשעון. ישוב "אור הגנוז" הינו התגלמות בפועל של חברה אשר שמה לה למטרה לדאוג לכלל צרכי הזולת, חברים שערבים למילוי מחסורו של האחר, דואגים לאושרם של כלל החברים ומקיימים בפועל חיים של השפעה ונתינה אחד לשני, מתוך אהבה, אכפתיות, כבוד, שיתוף פעולה, אחדות ואחריות הדדית. וכל זאת מתוך אמונה שזוהי מצוות ה´ וכדרך להגיע לדבקות ב- ה'.

"אור הגנוז" הוא יישוב חרדי לכל דבר, התושבים עוסקים בלימוד סודות התורה בשעות הצלולות לפנות בוקר וקובעים עיתים ללימוד נגלה אחר הצהריים. בנוסף, חברי הישוב מפעילים מערכת ענפה של הפצת שיעורים ברחבי הארץ וחו"ל ע"י חברי הישוב. שיעורים ברוח הרעיון החברתי בנושאים: אהבת הזולת, עבודת המידות, קבלה, רפואה וקבלה ועוד. אנחנו רואים בעבודה יצרנית חשיבות עליונה, וכן אמצעי לתיקון המידות והחברה, ולכן הקמנו במהלך השנים  עסקים שונים בישוב, ביניהם: בית הארחה, מכללה לרפואה משלימה ברוח היהדות, מאפיית מצות עבודת יד ועוד וכמובן גם את יקב אור הגנוז. כל אלו הוקמו במטרה לקיים את הצרכים הבסיסיים של החברה ב – "אור הגנוז" לחיים מכובדים עצמאיים ולתרום לישוב היהודי בגליל. 

נגן וידאו