4000 ליטר יין משובח של "אור הגנוז" נשפך

יקב אור הגנוז קיים טקס הפרשת תרומות ומעשרות בנוכחות רבני הבד”ץ ואישים חשובים בישוב אור הגנוז, במסגרתו נשפכו כ- 4,000 ליטר מהיין המשובח של היקב

יקב הבוטיק, אור הגנוז, קיים טקס חגיגי להפרשת תרומות ומעשרות, במסגרתו נכחו רבני הבד”ץ העדה החרדית ירושלים, הרב האזורי יוסף אלמשעלי, ורב הישוב אור הגנוז, המקובל הרב מרדכי שיינברגר שליט”א. בטקס השתתפו חברי הישוב השיתופי אור הגנוז ואורחים רבים.

היינן הראשי של היקב, הר’ אהרן זיו, נשאל איך ההרגשה של יינן כאשר הוא רואה שכמויות אדירות של יין נשפכות לאחר עמל וטורח כה רב, והשיב: “מדובר באירוע מיוחד של הפרשת תרומות ומעשרות. זו שמחה גדולה מאוד. להבדיל, כמו במס הכנסה ככל שאתה משלם יותר זה אומר שהרווח יותר, ולכן ככל ששפכת יותר יין זה אומר שייצרת יותר יין, אך להבדיל אלפי הבדלות, כפי שציין הרב אולמן שליט”א – מה ששפכת זה למעשה מה ששייך לך באמת. כסף בא וכסף הולך, אבל את המצווה ששפכת 4000 ליטר בתרומות ומעשרות, זו המצווה שנשארת לנצח נצחים.”

יקב אור הגנוז הוא יקב בוטיק הממוקם בישוב אור הגנוז, הממוקם בגליל העליון למרגלות ציונו של התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי זצוק”ל. היקב נמצא בגידול מתמיד הן מבחינת הכמות והן מבחינת האיכות, השנה ‘שפך’ היקב את הכמות הגדולה ביותר של תרומות ומעשרות מאז הקמתו.

ישוב אור הגנוז הינו ישוב שותפי, המושתת על הרעיון השיתופי של “בעל הסולם”, הרב יהודה לייב אשלג זצוק”ל, המבוסס על אדני מצוות “ואהבת לרעך כמוך”. בישוב מתגוררות משפחות ברמת שיתוף וערבות הדדית גבוהות, ואף היקב אינו עסק פרטי, אלא שיתופי, אשר בו מועסקים חברי הישוב שומרי תורה ומצוות יראי שמיים.

אור הגנוז הינו אחד החלוצים בייצור יין איכותי אשר לו כשרויות מהודרות הן של הבד”ץ העדה החרדית ירושלים והן של בד”ץ “בית יוסף”, וכן כשרויות מהודרות של חו”ל.

הר’ זיו: “בע”ה שיבנה בית המקדש אנו נזכה לתת 12% אך אז זה לא ישפך, אלא ילך לכהנים, וזו תהיה זכות ומצווה מאוד גדולה. הלכנו על הטופ של הכשרויות כמו שאנחנו הולכים תמיד על הטופ של הענבים.”

Click Here
הקודם
הבא

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *