נוף בראשית, יין משובח וריח תורה: היקב באור הגנוז

עלינו לבקר את היקב באור הגנוז, ישוב קטן ליד מירון, ומצאנו סיבה פוטוגנית וטעימה לארוז את המשפחה ליום כיף בצפון. מה תמצאו שם? נוף בראשית ויין בוטיק משובח ועטור פרסים בכשרות מהודרת, שהחל מהבציר ועד לפס הביקבוק נעשה בידי שומרי תורה ומצוות (יין, אוכל)

וולקאם טו אור הגנוז – יישוב קטן בצפון השוכן בסמוך לציון רבי שמעון בר יוחאי במירון. ומה מיוחד במקום הזה אתם שואלים. ובכן, האנשים. כן כן – אנשים כמו אלה המתגוררים באור הגנוז, קשה מאוד למצוא במקום כלשהו על הכדור הזה שנקרא כדור הארץ.

אנחנו מדברים על אנשים שומרי תורה ומצוות שחיים ביישוב שיתופי ומחפשים איך לחיות באחדות כזו, שבה כל אחד תורם ועוזר לשני.

בין הדברים שניתן למצוא ביישוב הוא יקב אור הגנוז – יקב בוטיק שזכה בפרסים רבים ונחשב לאחד מהיקבים המובילים בארץ. והדבר המטורף ביותר בסיפור הוא שהיקב כולו מתופעל על ידי שומרי תורה ומצוות – החל מהבציר ועד לפס הביקבוק.

יין, אהבה ועם ישראל

בשבוע שעבר עלינו לצפון וביקרנו את החברים באור הגנוז. את העובדים מצאנו באמצע הפסקת קפה, אבל כזו הפסקת קפה – עם לימוד תורה בדבקות – עוד לא ראינו.

“כשהכספים נכנסים לסל אחד אנחנו יכולים לדאוג לכל אחד בצורה מדויקת. האהבה שלנו לעם ישראל ובינינו נכנסת ליין עצמו”.

ואם אתם רוצים לדעת כיצד מכינים יין איכותי ומשובח, עודד אפריק, מנהל היקב, יספר לכם על תהליך הייצור ועל רוברט פרקר, מבקר היין מספר 1 בעולם, שהפתיע את היקב הצעיר עם ציון מדהים.

“יין מתחיל מהכרם. כמו כל מוצר הוא מתחיל מהחומר גלם. בענבים, ברגע שמגדלים כמות גדולה לדונם האיכות יורדת. לאחר מכן אלו תהליכי הייצור – מיון גרגירים כשעוברים על כל ענב לבדוק אם הוא מתאים לאותו יין. לאחר מכן יישון היין בחביות ובסוף מגיעים גם לתפאורה החיצונית”.

“מתוך המכירות של היקב כ-40 אחוז הולך לייצוא – השוק המרכזי הוא ארה”ב והשווקים הנוספים הם אנגליה, בלגיה ושוויץ. היקב הצליח להגיע בשנים הללו לאיכויות של יין שלא נופלות מיקבים גדולים ווותיקים בארץ ברוך השם. אנחנו תולים את זה בברכה של המטרה שלשמה הוקם היקב וכמובן הברכה של הרב ששורה פה תמיד וההשגחה של רבי שמעון על הרכמים. עצם זה שכל העובדים הם תושבי המקום ועובדי השם, אנחנו מאמינים שזו הברכה האמיתית”.

על הזכייה בפרסים הוא אומר: “יש תערוכה בארץ שנקראת “טרווינו”, שהיקב קיבל את הפרסים הכי גבוהים שיכולים להיות. היין שזכה נקרא “נמורה”, שזכה גם מרוברט פרקר, מבקר היין מספר 1 בעולם, לציון 91, שבשביל יקב צעיר כמו אור הגנוז להגיע לכזה ציון זה… ברוך השם”.

אז מה צריך אדם יותר מזה: אוויר הרים צלול, יין וריח תורה שנישא באוויר. האור הגנוז יוצא לאור.

 

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *